KLEUR VAN HET JAAR 2017 Denim Drift

Life in a New Light: AkzoNobel onthult Kleur van het Jaar 2017

Haal je denim maar tevoorschijn, want vooraanstaande kleurexperts van AkzoNobel hebben Denim Drift als Kleur van het Jaar 2017 geselecteerd.

De kleur werd bekend gemaakt tijdens de lancering van de jaarlijkse trendprognose van AkzoNobel (beter bekend als “ColourFutures”). Denim Drift legt de basis voor een inspirerend palet van verfkleuren, gericht op de verwachte wereldwijde trends op het gebied van design voor het komende jaar.

Een groep vooraanstaande internationale architecten, interieurdesigners en trendwatchers heeft uitgebreid onderzoek gedaan om de stijlen en tinten te definiëren die het best laten zien hoe we ons leven willen leven in 2017. Het trendonderzoek wordt beschouwd als een belangrijke bron voor iedereen werkzaam in de wereld van interieurdesign.

“We begrijpen hoe essentieel kleur is voor het dagelijks leven,” legt Heleen van Gent uit, hoofd van AkzoNobels Global Aesthetics Center, dat samenwerkt met de decoratieve verfmerken als Flexa. “Naast het feit dat het praktische waarde heeft, kunnen verf en meer algemeen kleur een enorm transformerend effect op mensen en hun omgeving hebben, zowel in een huiselijke als professionele omgeving.”

Als aanvulling op de Kleur van het Jaar is er een speciaal kleurenpalet ontwikkeld met een spectrum van blauwe tinten. Denim Drift in combinatie met de lichtere tinten van de verf in het palet heeft een fries en luchtig gevoel, terwijl de donkere kleuren een meer dramatisch en stemmig effect kunnen hebben.

“De Kleur van het Jaar en het complementaire kleurenpalet vertellen het verhaal van de trend “Life in a New Light”, met donkere en lichtere tinten die de sfeer van een kamer veranderen,” voegt Van Gent daaraan toe. “Denim Drift is een unieke tint die de tijd waar in wij leven vertegenwoordigt, waarbij blauw het interieur van 2017 zal vertegenwoordigen.”

David Menko, Marketing Director bij AkzoNobel Decorative Paints, reageert op de launch: ” Wij geloven in de veranderingskracht van kleur en blijven onze kennis en expertise van verf ontwikkelen om zo de beste service te bieden aan onze klanten.”

Menko voegt daaraan toe: “Onderzoek heeft uitgewezen dat het de consument aan vertrouwen ontbreekt wat betreft interieurdesign, waarbij 40 procent actief op zoek is naar inspiratie. Daarom richten wij ons op innovaties die helpen om het dagelijks leven eenvoudig te maken door woonruimtes te transformeren en de consument te helpen de juiste kleuren en producten te selecteren, evenals verfformuleringen die schade voorkomen, vuil afstoten en huizen koeler houden.”

Wij kunnen u hierbij adviseren en door ons laten uitvoeren, want:

BIJ ONS IS UW SCHILDERWERK IN VAKHANDEN!

Terug naar overzicht